четверг, 6 февраля 2020 г.

Розробка уроку біології 7 класна тему "Охорона риб"


Тема: Охорона риб, їх значення в природі та в житті людини.

Мета: 
визначити  значення риб в природі та  у житті людини; сформувати поняття про риб метеорологів, акцентувати увагу на необхідність методів направлених на охорону риб;
розвивати мислення, пам'ять, уміння самостійно працювати з підручником, робити висновки, формувати практичні навички та застосовувати набуті знання для розв,язання конкретної ситуації;
виховувати любов до природи, відповідальність за наслідки людського впливу на довкілля.
Обладнання і матеріали: презентація, відеоматеріали, ілюстрації, таблиці, Базові поняття і терміни: охорона риб, значення риб, біоценоз, фітопланктон, зоопланктон.
Тип уроку: комбінований.
                                                       Хід уроку
1.Організаційний етап:
Привітання, визначення відсутніх, налаштування на позитивний настрій.
2.Актуалізація опорних знань:
Мозковий штурм
1.Назвіть характерні ознаки риб
2.Чим кісткові риби відрізняються від хрящових?
Робота біля дошки. На які ряди поділяються риби (доповнити схемку)
Учням роздаються рибики, вони називають приналежність до певного ряду
1. Чому важко утримати у руках живу рибу?
2. В акваріум до сліпої щуки впустили нехижих риб, не бачачи їх щука без промаху переловила усіх. Як вона їх виявила?
3. Видатний океанолог Жак-Ів Кусто назвав роман про риб “У світі безмовності”. Чи вірно це?
Молодці, ви впоралися із завданням.

3.Мотивація учбового процесу
Послухайте уривок з дитячої фантастичної повісті Юрія Томіна «Каруселі над містом»:
«На вигляд це була зовсім звичайна річка. Ще недавно в ній водились окуні, плітки і навіть раки, як відомо, вони люблять чисту воду. Але кілька років тому фабрика іграшок знищила в ній всю живність. Найдовше, кажуть, протрималася стара щука. Та й вона не змогла тут жити — попливла вгору по течії в іншу річку, де й померла від нудьги і самотності. Адже в неї була чер-вона голова, зелене черевце, синій хвіст, і інші щуки не хотіли з нею спілкуватися».
— Що й чому трапилося зі щукою?
— Що необхідно робити, щоб з іншими рибами такого не сталося?
4. Повідомлення теми уроку. Визначення мети уроку.
Отже, тема нашого уроку:
Охорона риб, їх значення в природі та в житті людини.
Яка мета  нашого уроку?
Мета: сформувати поняття про позитивне та негативне значення риб в житті людини, акцентувати увагу на необхідність методів направлених на охорону риб. 
«Тепер, коли  ми  навчилися літати в повітрі, як птахи, плавати під  водою, як риби, нам не вистачає тільки  одного: навчитися  жити  на Землі, як  люди»
ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.(5 хв.)
Уявіть, що ви риба, у вас є зябра, замість рук і ніг – плавці. Які відчуття і думки у вас виникли? (метод емпатії)
Які  причини існування риб в природі? Чому вони саме такі? Чому життя людини без риб було б неповноцінним? (метод смислового бачення)Передбачувані відповіді: ¾  нашої планети вкриті водою, тому є живі організми, які пристосувалися до водного середовища життя. Риби найважливіші ланки харчових ланцюгів.
Демонстрація презентації
Учні поділяють зошит на 2 частини
Позитивне значення риб
Негативне значення риб

:



Фізкультхвилинка
Рибки плавають, пірнають, (нахили тіла вперед)
Потім знову виринають,(нахили тіла назад)
Свої спинки вигинають ( вигинання тіла вбоки)
І плавці розминають (розминка для пальців)
Раз, два – очі закрили,
Три, чотири – відпочили,
П,ять, шість, сім – працювати треба всім!(відкрили очі та почали працювати)
Перегляньте відеосюжет  і наведіть причини даного явища. (відеосюжет «Замор риб»)
(Робота в групах)
1Складіть свою програму збереження риб.
2 група: Підготувати агітаційний плакат,  звернення до пересічних громадян «Зроби водойми чистими»;
3 група:  Намалювати знаки-попередження для бракон,єрів.
4 група: Скласти правила поведінки для відпочиваючих на берегах водойм.
5.Складіть рекомендації рибакам
Учень1:1. Заборонити  вилов риб, які занесені до Червоної книги.
Учень 2: 2. Визначити  місця й терміни вилову риби
3.Заборонити ловити рибу в нерестовий період.
4.Повна заборона згубних способів лову — хімічних методів лову, глушіння вибухівкою.
5. Визначення промислових розмірів риби, яка може бути виловлена.
6. Контроль за стічними водами.
7. Обмеження руху моторних човнів у місцях нересту.
8. Боротьба із задухою на водоймах у зимовий період
9. Розведення та випускання у водойми мальків цінних порід риб.
10.Повна заборона спортивного рибальства.
Учні представляють свої проекти
8.Д.З. пар.36 стор.142, записи в зошиті.



1 комментарий:

  1. As claimed by Stanford Medical, It's indeed the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years longer and weigh on average 19 kilos less than us.

    (By the way, it really has NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and really, EVERYTHING about "how" they are eating.)

    BTW, I said "HOW", not "what"...

    CLICK on this link to uncover if this brief quiz can help you release your real weight loss possibility

    ОтветитьУдалить